استفاده از پیامک برای ارائه خدمات آموزشی و کسب و کاری، ایده خیلی جدیدی نیست اما استفاده هدفمند از پیامک به عنوان یک خدمت مستقل و درآمدزا برای اشخاص، کسب و کارها، موسسات و شرکت ها یک اتفاق بی سابقه در بین کسب و کارها و استارتاپ های جهاینست که برای اولین بار توسط موبولینگو در حال ارائه است.

تا به این لحظه هیچ استارتاپی به صورت هدفمند، پیامک را مرکز توجه قرار نداده بود و تا قبل از موبولینگو، فناوری ارسال پیامک یا همان پیام کوتاه بدنام هم شده بود! تا جایی که بسیاری از افراد با شنیدن صدای دریافت پیامک روی تلفن همراه شان انتظار مواجهه با یکی دیگر از پیامک های تبلیغاتی، به درد نخور و آزاردهنده را داشتند.

اما پیامک یک ابزار فناورانه بسیار کارآمد و مفید است که می تواند، در صورت استفاده درست، در زمینه ارائه انواع خدمات کمک آموزشی یا حتی آموزشی، به شدت مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

یک کلاس یا دوره آموزشی با زمانی محدود را در نظر بگیرید!

به طبع، همگی با این موضوع روبرو شده ایم که تمامی مطالب ارائه شده در کلاس یا یک دوره آموزشی به خوبی توسط دانشجویان یا افراد حاظر در آن دوره فرا گرفته نمی شوند، و عوامل متعددی باعث حواس پرتی افراد در چنین محیط هایی می شوند.

همچنین، همگی این تجربه را نیز داشته ایم که صرفا به خاطر داشتن نگرانی یا استرس حضور در یک کلاس یا دوره آموزشی خاص، عملکرد یا بازدهی لازم را از زمانی که صرف کرده ایم به دست نیاورده ایم.

و این در حالیست که، فناوری نقش خود را به عنوان یک ابزار آموزشی یا کمک آموزشی صد در صد مفید و کارآمد به خوبی در طی سال های اخیر به همه اثبات کرده است.

بسیار دیده شده که مطالبی که به صورت آنلاین و غیرحضوری به افراد ارائه می شوند، شانس یادگیری بهتری دارند و از بین فناوری های موجود، پیامک هم به عنوان یک فناوری پایه ای و همه گیر نقش بسیار موثر و حیاتی دارد.

پیامک برای هر تلفن همراهی قابل استفاده است.

از موبایل های هوشمند و گران قیمت گرفته تا تلفن های همراه ساده و ارزان قیمت، همگی به این فناوری دسترسی دارند.

در واقع پیامک مانند یک اپلیکیشن یا برنامه قابل نصب بر روی تمامی موبایل های تاریخ جهان در نظر گرفته شده است.

کمتر فناوری با چنین سطح گستردگی و پتانسیلی در حال حاضر در جهان وجود دارد که بتوان با برنامه ریزی، استفاده های آموزشی از آن کرد.

در حالی که پیامک، به راحتی قابلیت دسترسی به هر فردی در هر گوشه از جهان را به ما می دهد، به عنوان یک فناوری ارزان قیمت برای همه ما قابل دسترس و استفاده است.

با در نظر گرفتن موارد یاد شده، استفاده هدفمند از پیام کوتاه به عنوان نه فقط یک ابزار اطلاع رسانی و تبلیغاتی، بلکه به عنوان یک ابزار آموزشی موثر، می تواند اثر عمیقی بر نحوه ارائه مطالب آموزشی توسط اشخاص یا سازمان ها داشته باشد.

از آنجایی که افراد در هر زمان و مکانی امکان دریافت پیامک های آموزشی مد نظر خود را دارند، فاکتور استرس و حواس پرتی در کمترین حالت خود قرار دارد چرا که هر فردی می تواند با خیال راحت و با چند ضربه، به اطلاعاتی که به صورت پیامکی دریافت کرده، دسترسی داشته باشد.

همچنین امکان ارائه هر نوع محتوایی در پیامک وجود دارد.

استفاده گسترده از قابلیت های پیام کوتاه در موبایل های غیرهوشمند و ساده طبیعتا بسیار محدودتر از تلفن های همراه هوشمند و دارای سیستم عامل است.

اما، تنها همین امکان ارسال لینک از طریق پیامک برای هر فردی، به تنهایی بازه وسیعی از انواع خدمات مالتی مدیا یا دیداری و شنیداری را در اختیار کاربران قرار میدهد.

ممکن است بعضی بر این باور باشند که استفاده از پیام کوتاه در آموزش به ذات محدود است و در بعضی موارد نیز حق با آنهاست.

اما در صورت قراردادن لینک های مرتبط با مطالب آموزشی ارائه شده در پیامک ها، افراد به بی نهایت امکان برای یادگیری دسترسی خواهند داشت.

اطلاعات قرار گرفته در متن یک پیامک ممکن است محدود باشد اما وجود یک لینک در پیامک، این مشکل را به کل رفع خواهد کرد.

همچنین در بسیاری موارد، دریافت پیامک هایی حاوی اطلاعاتی کم و مهم در بازه های زمانی طولانی، می تواند به صورت آهسته و پیوسته، بخش قابل توجهی از اطلاعات را به افراد ارائه دهد.

ممکن است تعداد کاراکترهای یک پیامک محدود باشد، اما همین ارائه محدود اطلاعات در طول زمان، به حجم قابل توجهی از اطلاعات خواهد رسید.

راحت تر بگوییم ... یک رمان را هم می توان به صورت کم کم و آهسته - به صورت پیامکی - پس از مدت زمان مشخصی به صورت کامل خواند.

کدام فناوری حال حاضر دنیا، چنین امکانی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

و در این بین، موبولینگو به عنوان تنها استارتاپ و کسب و کار ارائه دهنده خدمات آموزشی و کمک آموزشی در بستر پیامک در ایران، می تواند امکانات قابل توجهی را به هر نوع صنعتی، بخصوص صنعت آموزش کشور ارائه دهد.

با ایجاد امکان خدمات قابل فروش در بستر پیام کوتاه به صورت آنلاین، موبولینگو می تواند علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی به اشخاص و کسب و کار ها، نقش بسزایی در درآمدزایی و تقویت ظرفیت اقتصادی این فناوری بینظیر ایفا کند.

بخصوص با امکان ارائه بخش قابل توجهی از خدمات خود در بستر موبوکارت – به عنوان یک محصول فیزیکی مبتنی بر خدمات پیامکی، می توانید با داشتن محصولات فیزیکی مختص خودتان و ارائه این محصولات به کاربران تان، درآمد خود را به راحتی افزایش دهید.

در ضمن، با توجه به گرم تر شدن کره زمین و همچنین نیاز مبرم نسل های آینده به فناوری های سبز، پیامک می تواند، با تاثیر بر کاهش مصرف کاغذ و همچنین ورود کربن به چرخه زیستی زمین، امیدی برای نجات جنگل ها و همچنین ایجاد فناوری های مبتنی بر خدمات ماندگار و تجدید پذیر برای نسل های آینده زمین باشد.

مطالب مرتبط:

موبولینگو برای کسب و کار ها، شرکت ها و سازمان ها

موبوکارت برای آموزش درون سازمانی

چگونه از موبولینگو برای آموزش های درون سازمانی استفاده کنیم؟

افزایش وفاداری مشتریان با موبولینگو

فواید استفاده از موبولینگو برای زبان ها

برای یادگیری واژگان کتاب 504 واژه ضروری در زبان انگلیسی چه کنیم؟

درآمدزایی و سود بیشتر در موبولینگو با دعوت از همکاران


نویسنده: mobolingo