آموزش با پیامک یک راه حل نه چندان جدید است که تا قبل از موبولینگو هیچ توسعه فناوری به صورت عملی برای آن صورت نگرفته بود.

در عین حال، با توجه به تجاربی که طی چندین سال فعالیت در حوزه آموزش از طریق پیامک کسب کرده ایم، متوجه شده ایم که تقریبا صد در صد کاربران این سیستم کمک آموزشی (آموزش با پیامک) همگی از نوع ارتباط شان با مطالب مد نظرشان به شدت رضایت داشتند و از اینکه می توانستند بخشی از مطالب مورد نظر خود را به صورت پیامکی دریافت کنند، خوشحال بودند.

به صورت آزمایشی در چندین موسسه آموزشی، موبوکارت هایی با محتوای مد نظر دانش آموزان و دانشجویان را با هماهنگی مدرسین کلاس ها، به صورت موبوکارت – از موبوکارت بیشتر بدانید – در اختیارشان گذاشتیم و پس از مدتی از مدرسین خواستیم تا نظر دانشجویان و کاربران فناوری یادگیری با پیامک را جویا شوند.

جالب است بدانید که از بین پنجاه دانشجوی جامعه هدف ما، تمام آن ها از اینکه توانسته بودند بخشی از محتوای آموزشی مد نظر خود را در خارج از فضا و زمان کلاسی دریافت کنند اظهار رضایت داشتند و اتفاقا ایده هایی برای بهبود سیستم آموزش با پیامک به مدرس دوره خود ارائه داده بودند.

این سطح از رضایت برای ما شگفت آور بود!

و این موضوع باعث شد تا به پتانسیل بسیار بالای آموزش با پیام کوتاه، بیش از پیش، پی ببریم.

و نکته جالب تر، نظر مدرسین در مورد این تحقیق بود!

نظر مدرسین البته دقیقا همان چیزی بود که ما هم توقع داشتیم اما اینکه به صورت عملی هم شاهد پیش بینی هایمان بودیم به ما قوت قلب میداد.

مدرسین اظهار داشتند که هر جلسه، دانشجویان با سوال های جدیدی سر کلاس درس حاضر میشدند چرا که در زمانی که در خارج از فضا و ساعات کلاسی قرار داشتند، دائما در حال دریافت پیامک هایی  با محتوای درسی مد نظر خودشان بودند و همین موضوع برای آن ها ایجاد سوال میکرد.

آموزش از طریق پیام کوتاه، به صورتی که موبولینگو ارائه داده است، یک راهکار آسان، درآمدزا و پرسود برای تمامی افراد یا مراکز فعال در حوزه های آموزشی و خدماتیست.

در نظر داشته باشید که قرار نیست آموزش با پیامک به عنوان یک سیستم آموزشی جایگزین در صنعت آموزش مطرح شود، ولی پیامک یک ابزار کمک آموزشی بی بدیل برای ارائه هر نوع مطلبی به هر قشر و سطحی از کاربران است.

مثلا برای ارائه مطالب کوتاه آموزشی به نقاط دور افتاده یا فقیر نشین، آموزش با پیامک بهترین و به نوعی ایده آل ترین روش ارائه است.

چرا که عدم دسترسی طبقات آسیب پذیر به تلفن های همراه هوشمند باعث شده تا این طبقه از اجتماع، نتوانند از سطح آموزشی استانداردی بهره مند شوند اما در صورت داشتن تلفن های همراه ارزان قیمت، و امکان دریافت پیامک های آموزشی یا کمک آموزشی توسط آن ها، قطعا می توان آینده ای بهتر را برای این طبقه از اجتماع، در هر کشوری، متصور شد.

برای مثال، یک شرکت خارجی که در سطحی بسیار ساده تر و پایین تر، اقدام به ارائه خدمات کمک آموزشی پیامکی کرده است – arist.co – با ارائه بخشی از آموزش های مورد نیاز دانش آموزان به صورت پیامکی به مناطق جنگ زده در یمن از سال 2015 تا کنون، توانسته تا به بیش از دو میلیون دانشجو و دانش آموز، آموزش هایی هر چند محدود را ارائه دهد، تا جایی که وقتی مدارس به دلیل بمباران های متعدد تا ماه ها تعطیل بودند، دانشجویان و دانش آموزان قادر بودند تا بخشی از مطالب درسی خود را به صورت پیامکی روی تلفن های همراه شان دریافت نمایند.

اهمیت این حرکت زمانی مشخص تر می شود که در نظر بگیریم وقتی درباره جنگ صحبت میکنیم، اولین خدماتی که همگی خیلی سریع از دست می دهند، خدمات آنلاین و اتصال به اینترنت است.

آموزش با پیامک در چنین شرایطی نه تنها به عنوان یک ابزار اطلاع رسانی جایگزین، بلکه به عنوان یک ابزار آموزشی حیاتی مطرح است چرا که در موقعیت های سخت زندگی مانند فقر یا جنگ ها، تنها و پایه ای ترین فناوری قابل ارائه، پیامک خواهد بود، و موبولینگو برای این ابزار قدرتمند، سال ها در حال برنامه ریزیست و سیستمی که هم اکنون تمامی مدرسین و موسسات به آن دسترسی دارند، به عنوان یک سیستم رسمی و قدرتمند در زمینه آموزش با پیامک در جهان مطرح است.

لازم به ذکر است که آموزش با پیامک به صورت حرفه ای و با تفکر کسب و کاری، برای اولین بار در جهان توسط موبولینگو و در ایران اجرا شده است.

با در نظر گرفتن کلیه موضوعات مطرح شده، متوجه می شویم که آموزش با کمک پیامک یکی از خدمات کمک آموزشی ساده و در عین بسیار مهم و تعیین کننده در طی سال های آینده خواهد بود و پیشنهاد ما به کلیه فعالان عرصه آموزش این است که بخشی از خدمات مورد نظر خود را حتما در بستر موبولینگو یا موبوکارت به کاربران خود ارائه دهند و شاهد تفاوت شگفت انگیز این روش با روش های سنتی باشند.

و ما آموزش با پیامک را نه تنها فقط به عنوان یک ابزار کمک آموزشی مفید برای کاربران مطرح می کنیم، بلکه به عنوان یک سیستم درآمدزا و پرسود برای همه افراد، موسسات، شرکت ها، سازمان و ارگان ها در نظر گرفته ایم.

چرا که موبولینگو قبل از هر تعریف یا کاربرد دیگری، یک سیستم درآمدزا برای کاربران حرفه ای در نظر گرفته شده است!

علاوه بر این، سطح انگیزه کاربران با استفاده از پیامک به عنوان یک ابزار کمک آموزشی، به صورت قابل توجهی افزایش می یابد و شما هم در کنار گسترش خدمات آموزشی خود، می توانید با ایجاد خدمات تکمیلی برای ارائه مطالب آموزشی مد نظرتان، سطح درآمد خود را به راحتی بالا ببرید.

آموزش با پیامک، به روشی که موبولینگو پایه گذاری کرده است، یک سیستم راحت، درآمدزا و کارآفرین است که علاوه بر ارزش آفرینی، به صورت عملی میزان یادگیری دانشجویان یا کاربران هر سیستم خدماتی را، افزایش میدهد.

سایر مطالب خواندنی:

موبوکارت برای آموزش درون سازمانی

فواید استفاده از موبولینگو برای زبان ها

افزایش وفاداری مشتریان با موبولینگو

یادگیری با پیامک یادگیری با موبولینگو

فروش محتوای طراحی شده توسط دیگران در موبولینگو

موبوکارت برای آموزش درون سازمانی

فواید استفاده از پیامک در آموزش

موبولینگو برای کسب و کار ها، شرکت ها و سازمان ها

چگونه از موبولینگو برای آموزش های درون سازمانی استفاده کنیم؟

دوره پیامکی جملات مفید برای رایتینگ آیلتس IELTS WRITING به موبولینگو اضافه شد


نویسنده: mobolingo