برای ارائه خدمات آموزش ضمن خدمت یا آموزش های درون سازمانی، موبولینگو یکی از بهترین گزینه هاست. البته ما هم به این موضوع واقف هستیم که استفاده از موبولینگو به عنوان یک سیستم کمک آموزشی بر پایه پیامک، نمی تواند یک روش آموزشی کامل باشد و به همین دلیل است که ما موبولینگو را یک سیستم کمک آموزشی می دانیم.

اما، حتی به عنوان یک سیستم کمک آموزشی، موبولینگو می تواند هر دوره آموزش درون سازمانی را، در هر مرحله و هر نقطه ای که باشد، ارتقا دهد؛ چرا که تجربه کاربران این موضوع را ثابت کرده است.

طبق بازخوردهایی فراوانی که از کاربران مختلف دریافت کرده ایم، کاربرانی که تحت یک محتوای آموزشی واحد اقدام به شروع دوره های آموزش درون سازمانی خود کرده اند، تجارب متفاوتی را به ما گزارش کرده اند چرا که بخشی از این کارمندان یا کاربران، دوره های خود را به کمک پیامک های کمک آموزشی موبولینگو گذرانده بودند، و عده ای دیگر ترجیح داده بودند تا دوره آموزشی خود را با کتب و روش های رایج آموزشی سپری کنند.

نتیجه ای که این دو گروه به بخش تحقیقات موبولینگو ارائه دادند یک تفاوت 86 درصدی در سطح رضایت مندی را نشان میداد و این نتیجه حتی برای سازمان ها یا شرکت های دریافت کننده خدمات آموزش درون سازمانی بسیار عجیب و در عین حال دلگرم کننده بود، که چطور وجود یک سیستم کمک آموزشی پیامکی مثل موبولینگو، می تواند تا این حد تجربه کارمندان شان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

کارمندانی که از تحت سیستم کمک آموزشی موبولینگو، دوره های آموزش درون سازمانی یا آموزش ضمن خدمت خود را سپری کرده بودند، علاوه بر رضایتمندی، انگیزه یادگیری فوق العاده بیشتری هم از خود نشان میدادند چرا که دوره آموزشی شان، یک دوره کسل کننده و قابل پیش بینی نبود، و تنها دلیل این احساس هم وجود پیامک های کمک آموزشی بود که تحت سامانه موبولینگو ارائه میشد.

اما خدمات موبولینگو لزوما نباید به صورت مستقیم به شرکت ها یا سازمان ها ارائه شود و حتی شرکت های ارائه دهنده خدمات آموزش درون سازمانی می توانند از موبولینگو – و محصولات مرتبط با موبولینگو مانند موبوکارت – به عنوان بخشی از خدمات خود به مشتری های خودشان، استفاده کنند چرا که موبولینگو یک سیستم business to business محسوب میشود.

اساسا تمایل اصلی ما در موبولینگو هم این است که طرف قرارداد شرکت های ارائه دهنده خدمات آموزش درون سازمانی شویم تا اینکه بخواهیم به صورت مستقیم با نهادهای مختلف وارد همکاری شویم.

اما چطور می توان از موبولینگو برای آموزش های درون سازمانی استفاده کرد؟

شرکت های خصوصی یا دولتی و سازمان ها می توانند با تبدیل بخشی از محتوای آموزشی خود به محتوای قابل ارسال به صورت پیامکی، قسمتی از مطالب یا خدمات آموزشی خود را به صورت پیامکی به کاربران یا کارمندان خود ارائه دهند.

جالب اینجاست که این پیامک ها می توانند حاوی لینک هایی به صفحات مد نظر شما باشند و از این طریق نه تنها بخشی از مطالب را به صورت پیامکی ارائه داده اید، بلکه کاربران می توانند با کلیک روی آن لینک، به یک صفحه از وب سایت یا سیستم آموزشی شما به صورت آنلاین روی تلفن همراه شان دسترسی داشته باشند و سایر آموزش های خود را از آن طریق دریافت کنند.

و نکته جالب تر بعدی اینکه نوع محتوایی که در صفحات وب قرار می دهید هیچ محدودیتی ندارند.

یعنی این پیامک ها می توانند صرفا دلیلی برای یادآوری باشند. یادآوری اینکه کاربران باید یک مطلب یا آموزش بخصوص را حتما در همان روز پیگیری کنند و با کلیک روی لینک ارسالی از طریق پیامک، به یک محتوای نوشتاری یا حتی یک ویدئو کلیپ متصل شده و آموزش همان روز خود را دریافت می کنند.

خاصیت موبولینگو این است که مدیریت ارائه مطالب را در قلب خود دارد.

یعنی از آنجایی که خواندن پیامک زحمت زیادی ندارد، کاربران نسبت به خواندن آن هم مانعی احساس نمی کنند و برای شان سخت نیست. لذا دریافت هر مطلبی به صورت پیامکی و آن هم در یک بازه زمانی مشخص، بهترین راه برای حفظ انگیزه و علاقه کاربران یا کارمندان شرکت یا سازمان شما نسبت به یادگیریست، چرا که مطالب به صورت آهسته اما پیوسته ارائه میشوند و هیچ فشاری برای یادگیری وجود ندارد.

پیامک ها هم می توانند حاوی هر مطلبی باشند و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

تمامی علوم، حرفه ها و رشته ها می توانند پیامک های آموزشی با محتوای مد نظر خودشان را داشته باشند و مطمئنا هر سازمان یا شرکتی، مطالب بخصوصی برای ارائه به صورت پیامکی دارد که اتفاقا ارسال این محتوا به صورت پیامکی به کارمندان شان، بهترین و در عین حال آسان ترین روش ارائه آن مطالب است.

بخصوص اگر این پیامک ها حاوی لینک هایی برای ارائه آموزش های بیشتر و کامل تر در وب سایت مجموعه یا شرکت شما باشند، علاوه بر افزایش بازدید وب سایت شما، می توانید راه های خلاقانه تری را برای ارائه مطالب به کاربران خود در وب سایت شرکت یا سازمان تان ارائه دهید.

مثلا یک کاربر پیامکی حاوی یک لینک دریافت کرده؛ با کلیک روی این لینک به یک صفحه مشخص از وب سایت شما متصل می شود که حاوی مقداری متن است. اما برای اینکه خواندن و یادگیری این محتوا راحت باشد و در عین حال انگیزه یادگیری در کارمندان تان بالا بماند، محتوای متنی کمی در آن صفحه ارائه داده اید و برای فراگیری و به خاطر سپاری هر چه بهتر مطالب مورد نظر سازمان تان، بقیه مطالب را در همان صفحه به صورت یک ویدئو کلیپ 5 دقیقه ای ارائه داده اید.

با استفاده از این روش، کارمندان تان هم به صورت پیامکی با محتوای شما در ارتباط هستند، و هم بخش وسیع تری از آموزش ها را در وب سایت شرکت و با استفاده از روش های ارائه خلاقانه، فرا گرفته اند.

در ضمن، موبوکارت هم یکی دیگر از اتفاقات خوبیست که می تواند برای شرکت یا سازمان شما بیفتند.

تمامی خدمات موبولینگو  از طریق وب سایت موبولینگو به آدرس mobolingo.com و به صورت آنلاین ارائه می شوند. یعنی بعد از ایجاد دوره های پیامکی برای شرکت یا مجموعه خود، تنها راه فعال سازی این دوره ها روی تلفن همراه هر کاربر این است که تک تک کارمندان یا کاربران شما به وب سایت موبولینگو مراجعه کنند و درس یا دوره مد نظر را بعد از پرداخت آنلاین برای خود فعال کنند.

خودمان هم می دانیم که شاید این روش کمی غیر عملی و بازدارنده به نظر برسید بخاطر همین راهکار بهتری داریم.

موبوکارت!

اما کاربرد موبوکارت برای شرکت یا سازمان شما چیست؟

موبوکارت یک کارت فیزیکیست که شما می توانید خدمات کمک آموزشی پیامکی خود را از طریق این محصول به صورت فیزیکی ارائه دهید.

موبوکارت ها را می توانید به صورت رایگان یا به صورت فروشی در اختیار کارمندان، کاربران یا دانشجویان خود قرار دهید و با استفاده از موبوکارت، هر کاربر می تواند به صورت آفلاین و بدون نیاز به دسترسی به اینترنت، درس متصل به آن موبوکارت را برای خود فعال کند.

یعنی مثلا اگر دوره آموزشی شما حاوی 5 درس با عناوین و سرفصل های مختلف است، هر کاربر می بایست از شما 5 موبوکارت دریافت کند تا پس از پایان پیامک های هر درس، بتواند درس بعدی را فعال کند.

خاصیت دیگر موبوکارت، سهولت در استفاده از آن است. هر کاربر بدون نیاز به اینترنت و حتی مراجعه به وب سایت موبولینگو می تواند درس یا محتوای پیامکی مد نظر را برای خود فعال کند و از فردای فعال سازی موبوکارت، پیامک های مرتبط با همان دوره آموزشی را دریافت کند.

موبوکارت یک محصول ایده آل برای تمامی شرکت ها و سازمان ها محسوب می شود چرا که خدمات پیامکی شما به صورت یک محصول فیزیکی ملموس در اختیار کاربران قرار میگیرد و علاوه بر فعال سازی راحت، امکان فروش این موبوکارت ها نیز برای شرکت یا مجموعه شما فراهم شده است و شما می توانید محتوای مد نظر خود را با قیمت مد نظرتان، به کمک موبوکارت، در اختیار کارمندان یا مشتریان تان قرار دهید.

با این حال، شاید موبوکارت، برای آموزش های درون سازمانی خاصیت درآمدزایی کمتری داشته باشد!

به هر حال استفاده از موبوکارت – به عنوان یک محصول فیزیکی جذاب و راحت – یک انتخاب خیلی خوب برای ارائه آموزش های درون سازمانی به کارمندان شما محسوب می شود و یکی از مهم ترین خواص ارائه موبوکارت این است که کارمندان می توانند به صورت هماهنگ و یکپارچه، محتوای ارائه شده را، سر کلاس و هم زمان با یکدیگر فعال کنند - تا سر یک زمان مشخص هم، درس ارائه شده به صورت پیامکی به آن ها، به پایان برسد.

از این نظر، موبوکارت امکان خیلی خوبی را به کارمندان یا کاربران شما ارائه می دهد چرا که اگر فعال سازی یک دوره پیامکی به عهده خود ایشان باشد، به خاطر مشغله و کارهای دیگری که در روز دارند، امکان فراموش شدن فعال سازی آن موبوکارت خیلی بالاست.

ولی با موبوکارت اطمینان دارید که همه کارمندان، سر یک ساعت یا کلاس بخصوص، محتوای مد نظر را فعال کرده و سر یک ساعت و روز مشخص هم این محتوا به پایان میرسد، و می توانند درس بعدی را از طریق موبوکارت هایی که در اختیار دارند، فعال کنند.

آموزش های درون سازمانی با موبوکارت و با فناوری پیامک برای کارمندان شما، یک قدم جدید، یک انگیزه جدید برای یادگیری و یک حرکت آموزشی نوین برای شرکت یا سازمان شماست.

خیلی ساده، به روز شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موبوکارت می توانید روی خود کلمه موبوکارت کلیک کنید.

 

سایر مطالب مرتبط:

موبولینگو برای اینستاگرام

آموزش درون سازمانی

چند پیشنهاد برای ساخت دوره های پیامکی

موبوکارت برای آموزش درون سازمانی

آموزش با پیامک

پیامک برای آموزش درون سازمانی


نویسنده: mobolingo